fotografia produktowa idealna forma reklamy

Zastosowanie fotografii w reklamie

Każda szanująca się agencja reklamowa ma w swoich szeregach pracownika – specjalistę od fotografowania produktów klientów. Idealnie gdy czynnościami tymi zajmuje się para pracowników w zespole, czyli przede wszystkim fotograf reklamowy oraz dodatkowo grafik komputerowy. Działając w duecie praca idzie o wiele szybciej.

Fotograf reklamowy jest odpowiedzialny za prawidłowo wykonane zdjęcie. Człowiek taki musi posiadać talent fotograficzny, mieć dobry zmysł do fotografii, a także znać aktualne trendy reklamowe oraz posiadać również pewną wiedzę, a przynajmniej jej podstawy, na temat psychologii reklamy.

Gra światłem czy też perspektywą to dla niego chleb powszedni. Wspierający go grafik, ostatecznie opracowuje zdjęcia. Musi przede wszystkim perfekcyjnie znać obsługę zaawansowanych programów graficznych. Umiejętności w zakresie wycinania obiektów z tła czy też ich obracania nie powinny mu sprawiać problemów. Powinien także niwelować ewentualne niedociągnięcia fotografa. Grafik jest odpowiedzialny za umieszczenie danego zdjęcia np. na stronie internetowej, bilbordzie czy prospekcie reklamowym.

Idealnie, gdy fotografia produktowa (http://www.zdjecia-reklamowe.pl/oferta/fotografia-produktowa/) jest wykonywana w powyżej opisany sposób. Niestety zdarza się że trudno znaleźć takie zgrane zespoły. Oczywiście, fotografia biznesowa może być wykonywana przez jedną osobę.

Oprócz ofert konkretnych agencji reklamowych czy studia fotograficznego, warto rozejrzeć się po portalach dla freelancerów. Jeżeli trafimy na portfolio w którym dany wykonawca wykonał dużo zdjęć produktowych, istnieje duża szansa że jego usługi nas usatysfakcjonują. Podobnie jak w przypadku innych usług należy przede wszystkim kierować się jakością. Pożądane jest, by zleceniobiorca wykonał dla nas kilkanaście zdjęć próbnych.